Reskontravahdilla parannat yrityksesi kassavirtaa ja vähennät luottotappioriskiä

Reskontravahdilla parannat yrityksesi kassavirtaa ja vähennät luottotappioriskiä

Jaa artikkeli: 

Kuten moni palvelu, myös saatavienhallinta on tänä päivänä mahdollista automatisoida. Palvelu auttaa kaikkia niitä yrityksiä, jotka haluavat keskittyä ydinliiketoimintaan ja jättää saatavienhallinnan ja perinnän Visman asiantuntijoille.

Saatavienhallinnan automatisointi vapauttaa aikaa ja tehostaa kassavirtaa

Laskutuksen rutiinit vievät paljon aikaa, joka on pois muusta tärkeästä tekemisestä. Automatisoitu saatavienhallinta vähentää manuaalisesti tehtävää työtä ja tehostaa rutiiniprosesseja. Maksamiseen liittyvissä asioissa Visman asiakaspalvelu auttaa yritystäsi sekä loppuasiakastasi. Samalla saat ulkoistettua eräpäivien siirrot, maksusuunnitelmien tekemisen yms. Visman asiakaspalveluun.

Reskontravahti nopeuttaa kassan kiertoa huomattavasti ja koska yrityksen kasvu sitoo käyttöpääomaa, on sen tehokas hallinta kasvuyhtiöille erityisen tärkeää. Lisärahoituksen hankinta on aina kallista, joten saatavien tehokas hallinta säästää rahoituskuluissa.

Esimerkiksi Visman asiakas oli ottanut Reskontravahdin käyttönsä ja heillä laskujen maksuviive oli pienentynyt noin 85 % (39 päivästä -> 6 päivään) ja luottotappioiden riski pienentynyt yli 70 % (yli 60 päivää vanhat myyntisaamiset olivat vähentyneet 9 prosentista 2,6 prosenttiin kaikista myyntisaamisista).

”Maksuvalvonnan ulkoistaminen on myös signaali ulospäin loppuasiakkaille, että yrityksesi toimii ammattimaisesti maksuvalvonnan ja perinnän osalta. Mutta on hyvä muistaa, ettei palvelu näy loppuasiakkaille ketkä hoitavat maksunsa ajallaan. Reskontravahdin käyttöliittymästä näet reaaliaikaisen tiedon avoimista saatavista ja pystyt myös helposti seuraamaan asiakkaittesi maksukäyttäytymistä”, kertoo Visman Senior Sales Manager Anna Löfgren.

Helppo käyttöönotto – ilman lisäkuluja

Palvelun käyttöönotto onnistuu yhdellä puhelulla, kun sinulla on käytössäsi Netvisor. Puhelun aikana sinua opastetaan kytkemään palvelu päälle ja aikaa tähän kuluu 5–10 minuuttia. Kyseessä on lisäpalvelu Netvisoriin ja näin kaikki lähettämäsi myyntilaskut siirtyvät automaattisesti kerran päivässä Visman Reskontravahtiin. Palvelu mahdollistaa myös tiettyjen tärkeiden asiakkaiden asettamisen palvelun ulkopuolelle.

Pystyt itse vaikuttamaan myös luottoprosessin päivämääriin ja yrityksellesi sovitaan mahdollisimman tehokas luottoprosessi, joka määritellään käyttöönoton yhteydessä. Palvelu sopii niin B2B- kuin B2C-kauppaan. Palvelussa ei ole kuukausi- eikä vuosimaksuja eikä myöskään käyttöönottokuluja.

Parempaa asiakaskokemusta Reskontravahdilla

Visman hiljattain tekemän Saatavienhallinta 2021 -tutkimuksen mukaan, suuri osa yrityksistä koki asiakaskokemuksen parantuneen, automatisoinnin vähentäneen manuaalista työtä (44 % piti tätä kaikkein tärkeimpänä hyötynä) sekä nopeuttaneen rahan kiertoa. Puolet näistä yrityksistä oli todennut myös henkilöstötyytyväisyyden parantuneen selkeästi.

Yli 80 % Reskontravahdin käyttäjistä koki manuaalityön vähentyneet, prosessien selkeytyneen ja raportoinnin helpottuneen sekä 60 % koki luottotappioiden vähentyneen palvelun käyttöönoton jälkeen.

”Olemme myös Tonavalla ottaneet Reskontravahdin käyttöön, joka on vapauttanut meiltä aikaa saatavienhallinnasta. Meillä on paljon myös asiakkaita, jotka ovat olleet kiinnostuneita palvelusta, joka helpottaa ja automatisoi prosesseja”, kertoo Pasi Rissanen.

Nopeuta rahan kiertoa, pienennä luottotappioriskiäsi ja paranna asiakaskokemusta! Palvelun saat helposti käyttöösi ottamalla yhteyttä joko Pasi Rissaseen, 050 389 8713 tai suoraan Anna Löfgreniin.

 

Ota yhteyttä:
Anna Löfgren
Senior Sales Manager
Visma Financial Solutions Oy
+358 40 839 5905
anna.lofgren@visma.com

 

Visma Financial Solutions Oy on laskutuksen, perinnän ja juridiikan asiantuntijatalo. Monipuoliset Credit Management -ratkaisumme kattavat koko ketjun laskun lähetyksestä maksusuoritukseen. Tehtävämme on tehostaa erikokoisten asiakkaidemme liiketoimintaa ja nopeuttaa asiakasyritystemme rahankiertoa. Lakipalvelumme tukevat kokonaisuutta tarjoamalla ratkaisuja sekä suurten että pienten yritysten juridisiin tarpeisiin. Palvelemme asiakkaitamme noin 130 asiantuntijan voimin ja jatkuva palveluiden kehitystyömme pohjautuu tiiviiseen yhteistyöhön asiakkaidemme ja kumppaniverkostomme kanssa.

Seuraa meitä

Avoimet työpaikat

Katso vapaat paikat
©Tonava Group Oy 2022

Ota yhteyttä